Kundecase

Laks og vildtcentralen AS

Best Dynamicweb solution Norway 2022/2023

Headless B2B e-handel plattform, integrert med
Dynamicweb API-er og Microsoft Dynamics D365.

Favorittlister

Deling av favorittlister innad i firma

Faste bestillinger

Enkelt oppsett av bestilling med samme varer til samme dag hver uke

Representasjon

Mulighet til å legge inn ordre på vegne av andre kunder

Utfordring

Deres tidligere nettside var utdatert og levde ikke opp til det moderne markedet...

... Den var heller ikke mobiltilpasset, noe som førte til at kundene bestilte via telefon

Andelen bestillinger som ble gjort via telefon var svært tidskrevende. Dette skapte mye manuelt og ineffektivt arbeid for salgsteamet. Det var vanskelig å finne produkter, og alt dette sammen førte til at kundene ringte inn med sine bestillinger. Årsaken til at kundene foretrakk å bestille via telefon var at prosessen med å bestille online ikke var tilstrekkelig informativ, og risikoen for feil var for stor.

En annen utfordring var at kundene vanligvis bestilte mellom kl. 21 og 06 på morgenen for å få så ferske produkter som mulig. Laks & Vilt ønsket å øke konverteringsgraden for både eksisterende og nye kunder ved å tilby en brukervennlig og intuitiv nettbutikk.

Mennt leverte en meget god løsning som gjorde det enklere og raskere for våre kunder å bestille online. Nettsiden er brukervennlig, informativ og reflekterer vår stolte historie som en ledende leverandør av fersk og fryst sjømat.

Daglig leder, Tom Nordby

Løsning

Laks & Vilts B2B-portal er bygget som en Headless-løsning med Dynamicweb Commerce Suite.

Den er tett integrert med Dynamics 365.

Vi snakket med Laks & Vilts kunder for å finne ut hva de virkelig trengte. Dette ga oss god innsikt i hvordan vi kunne gjøre det enklere for dem. Vi prioriterte å lage en brukervennlig mobilversjon først, og derfor valgte vi en Headless-løsning for å få design frihet.

Nå kan kundene logge inn på en kundeportal og se priser og rabatter tilpasset dem,
samt favorittlister, gjentatte bestillinger og ordreoversikt. Den nye netthandelsløsningen gir en mye bedre opplevelse for brukerne, noe som sparer både kundene og salgsteamet mye tid og arbeid.

For selgerne har vi laget et verktøy som lar dem gå inn og handle som om de var kundene, slik at de kan skape ordre eller faste bestillinger for kunden.

Kundene har virkelig satt pris på den nye kundeportalen fordi den gjør hverdagen deres mye enklere. Ny lansering av nettportal skjer i slutten av 2023